Sista natten??

Jag tror att ikväll blir sista natten på sjukhuset,men man ska aldrig ta ut något i förskott.Har vart feber fri nu i några dagar och dom börjar släppa lite på kontrollerna här.

Jag strålas fortfarande bara en gång om dagen istället för två och kommer fortsätta med det för dom har tydligen höjd graden på strålningen utan att berätta det.

Tänk hur mycket man förlitar sig på doktorer och hur mycket dom kan göra bakom ens rygg utan att man får någon som helst inverkan i det eller har något att säga till om. Sist vi hade ett möte med Sarkom läkarna pratade vi om hur jag känner mig utelämnad att jag inte har något att säga till om angående min behandling,vi kom fram till att dom skulle bli bättre på att berätta för mig och fråga mig vad jag tycker och tänker,det var ren bullshit!!

Det klart att läkare vet bättre än mig och kan mer,men även dom är människor som gör fel tex.vincristinet (som vi kom på). Läkaren ser på en som en i mängden,en patient dom vill ha frisk oavsett vad medans för mig är varenda dag dyrbar och jag längtar till att få börja leva mitt vanliga liv.

Därför spelar det ingen roll för läkarna en dag hit eller dit,en vecka,en månad bara det blir bra men för mig spelar varje sekund roll,varje minut.Därför blir jag så ledsen när jag hör om uppskjut och senare datum än vad jag redan fått =(


Kommentarer
Postat av: David

Hej Steffi, David Emelies brorsa här. Jag har börjat läsa din blogg och tycker det är väldigt intressant att läsa vad du tycker och tänker om vården. Jag jobbar med patienter som typ är i samma sitts som du så jag ser ju andra sidan av vården så att säga. Så det du skriver och upplever får mig verkligen att tänka till på hur jag är och vad jag säger till mina patienter.



Tråkigt att höra att du inte känner att läkarna och sjuksköterskorna informerar dig ordentligt. För mig är det Sjuksköterskornas uppgift att vara länken mellan läkarna och patienterna och hjälpa patienterna att förstå och vara uppdaterade på det läkarna planerar och tänker.



Kram på dig, hoppas du snart får komma hem till din lilla plutt igen.

//David

2009-11-26 @ 15:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0