förvirrad?

Har precis haft min kontaktperson(sjuksköterska) från bröst och sarkom avdelningen uppe på besök.Hon kom helt oväntat för att se hur jag mår och höra hur jag upplevt allting denna gång.

Har träffat henne nu sen April så vi har börjat lära känna varandra mer och mer.I början tyckte jag att hon var kall och absolut bara såg allting medicinsk och jobbmässigt,men nu har jag lärt mig att öppna mig mer för henne och hon har visat att hon trots allt har medkänslor och tycker att jag är stark.Hon är ingen robot i mina ögon längre!!Det tog ett bra tag.

Passade på att fråga henne hur jag ska leva i vinter eftersom alla tre huvudläkare jag har säger olika och fick svaret precis som vanligt.Hon sa till mig att jag ska göra det jag känner för,träffa dom jag vill,gå på stora event med mycket folk,vaccinerade som ovaccinerade och bara leva som förut.Hon sa också får jag en infektion igen så tar vi tag i det då.

Känner mig helt förvirrad??för ända sen jag fick den här sjukdomen har dom sagt till mig att tänka på vart jag går och akta mig för sjuka som kan smitta osv men nu säger dom lev som vanligt???

Med tanke på att jag har legat på sjukhus nu i över två veckor efter att ha varit hur försiktig som helst,vet jag inte om jag vågar leva som vanligt??
Skulle verkligen inte vara kul att fira Jonathans första jul på sjukhuset,när vi har så många andra ställen att vara på.Nej de får verkligen inte hända,så jag kommer nog vara lite försiktig ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0