Akuten/Sjukhus

Idag skulle jag åka och strålas,ha möte med läkaren inför behandlingen imorgon,gå på bio med Danne och se this is it,träffa Anahi och Tess,åka till lägenheten och se desperate houswife och mysa med familjen.

Istället åkte jag in ambulans med 40,3 grader feber kl sju på morgonen.Dom tog en massa prover som vanligt och letar efter vad infektionen kommer ifrån.Fick ligga på akuten ett bra tag innan vi kom till min avdelning för att dom hade inte plats.Klockan två fick jag & Danne komma till avdelningen och vi vart super glada när vi såg att vi hade fått enkelrum.Det är så viktigt för mig psykiskt har jag upptäck,klarar inte av fyra rummare eller två.

Jag undrar hur det blir nu då sista cellgiftsbehandlingen inte blir av imorgon,om dom skjuter en vecka eller om dom struntar i den helt,hoppas dom struntar i den men det tror jag inte men man kan alltid hoppas.

Kom precis från ct röntgen,dom har röntgat min buk för att se om jag har var.Fattar inte riktigt men dom tror att de kanske är någon varbildning som orsakar febern.Nu väntar jag på svar om det är det.

Det skumma med den här febern är att den pendlar upp och ner hela tiden,men jag känner mig frisk och pigg förutom att jag fryser och ibland kan få huvudvärk.Men i vanliga fall när jag har vanlig feber,brukar jag ligga i sängen och va helt död.Jag brukar inte vilja äta,men nu har jag mer aptit än någonsin,de är lite av kortison inverkan men ändå,skumt.

Nu ligger jag & Danne som sagt på sjukhuset och äter mackor och nördar oss med våra datorer.Vi saknar Jonathan som är hemma med mormor men han kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0