En annolunda midsommar

Hej det var ett tag sen jag skrev men nu har jag bestämt mig hur jag vill göra. Jag har valt att blogga och berätta mer om min situation. Som ni vet sen tidigare så har jag en underbar son som nu är snart 4 månader. Men i samband med att Jonathan föddes så fick jag också reda på att jag har en knöl i lungan. Diagnosen heter Ewing Sarkom som är en sorts cancer. Den är som sagt inte vanlig men just nu behandlas jag med cellgifter. Har varit hemma sen i lördags förra veckan då jag kom hem från min fjärde cellgifts behandling. Har inte haft nån ork alls och varit väldigt känslig mot bakterier och varje dag kl. 8 så har jag börjat dagen med en frukost bestående av 24 kortisontabletter, 2 ondasedron, 2 primperan och .... sen är jag fit for fight. Men igår så fick jag ett samtal av min kontaktläkare som sa att jag har ett lågt imunförsvar med inga vita blodkroppar. Vilket innebär att om jag får en infektion så kan kroppen inte försvara sig. Kände mig lite småhängig och trött hela dan men var och fikade en stund och tog hand om lillen. Senare på kvällen så var jag hemma och kollade på TV med Emelie när jag började känna mig extremt varm och trött. Huvudet började att bulta och tappade all ork och kontakt med omgivningen. Så mamma, Janne och Emelie bestämde sig för att ringa en ambulans. I väntan på att ambulansen skulle komma så blev jag bara sämre och sämre. Efter en lång väntan så kom tillslut ambulansen efter 40 minuter. Vi fick åka in med syrenerna till Karolinska. I ambulansen så gick tankarna åt fel håll. Rädslan av att inte se Jonathan växa upp var störst. När vi kom fram till akuten så gick allting ganska fort vilket inte är så vanligt. Dom tog lite olika blodprover och blod odlingar och lite andra undersökningar. Sen fick vi gå till röntgen där dom röntgade lungan för att se om infektionen spridit sig dit. Sen fick jag antibiotika och dropp och ett eget rum på en avdelning. Där firar vi midsommar med sjukhusmat och TV. Men just nu vill jag ändå inte vara ute för det regnar utanför. Nu mår jag bättre, har fått blod och lite andra sköna grejer och ska snart sova. Jonathan är ute på Adelsö och dansar små grodorna med mormor och morfar Janne. Hur har eran midsommar varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0