Första behandling, långt ifrån sista!

På Tisdag började min första behandling. Fick först två preparat förebyggande mot illamående , sen cyto i en halvtimme, sen natrium och annat blandat en timme, sen en till cyto som ja reagerade på me frätningar i näsan och illamående, sen sockerlösning i 4 timmar, natrium 4 timmar, sista cyto för dagen 4 timmar. Sen små tabletter för att bryta ned tumören emellanåt. Samma visa dagen efter i 3 dagar. Sen fick vi äntligen hela familjen åka hem. Det var den bästa känsla jag känt på länge oh jag var totalt överlycklig. Efter några dagar med konstans illamående fick jag åka in till akuten för feber. Mitt immunfösvar fanns inte tack vare cellgifterna så antibiotika var tvunget att ge. Fick sitta på akuten fyra timmar innan jag fick hjälp.
Var tvungen att vara där tills värdena mina steg upp, saknade Jonathan och Danne enormt. Sen fick jag blåser i hela munnen som gjorde att jag inte kunde äta för det gjorde så ont så dom fick sätta in drop för att ge mig näring.Efter några dagar fick vi åka hem och Jonathans hemsjukvård och min började kontrollera oss varje dag hemma. Började tappa hår så jag valde efter många om och men att raka bort det. Det är bland det tuffaste jag gjort men stod inte ut med att få hår på alla kläder och stora tussar när ja dushade eller borstade håret. Köpte peruker men d e självklart inte samma sak.Andra behandlingen tog inte alls lika hårt som den första så ja antog att det bara skulle bli bättre och bättre.Men än idag är ja så gott som "död" dom tre första dagarna efter sjukhus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0