Snabb helg över akuten

Fredag som vanligt,har blivit en vana att få tiden att gå lite på sjukhuset speciellt av dom bättre dagarna,inget annat...Torsdag var en helt vanlig dag,var med mamma,Anahi och Danne i farsta.Vi käkade lunch och gick och kollade på lite vinter basbehov till min mera sofistikread mamma stil,som jag tänkte inskaffa...hehe...Låter bara onödigt och dyrt speciellt med alla extra räkningar från sjukhuset,men vad ska man göra när det måstes...

Torsdag kväll som sagt bjöd över Anahi och vi bakade tårta,den blev super god faktiskt,så den kommer nog göras om...=)...Efter detta kände jag mig trött i benen och det blev en tidig lkväll för oss alla.Vaknade upp mitt i natten och kände otrolig verk i båda benen,det gjorde skt ont att röra dom men jag tänkte de går nog över till imorgon,de gjorde de inte...

Vaknade med smärta i benen men envis som jag är bestämde jag mig för att halta till toaletten med tanke på att de kanske skulle gå över,det gjorde de inte...Istället fick jag ännu ondare,började gråta och slutade med att jag föll ihop och ringde ambulansen.

Dom satte på sirener och det var bara att åka i fullfart mot karolinska akuten. Jag vägrade som vanligt att ta lugnande,då jag ville slippa sticket i armhålan och dom inte kan göra det sterilt nog via port-a-cuten.Så gråtande av smärtor till akuten bär vi oss av,Danne alltid vid min sida som vanligt,skrikande om att ge mig smärtstillande så fort vi kom in på akuten...Det tog en halvtimme men därefter minns jag inga mer smärtor bara höga mängder morfin...

Vi hamnade på min "syskon" avdelning p51,där det fanns rum åt oss.Vi hamnade i rum ett som egentligen e dubbelrum men den andra sängen fick Danne tag.Detta var fredag kväll och mamma var på sin efterlängtade after dark konsert,som hon tyvärr inte fick så mkt valuta för då alla hennes tankar var hos mig hennes dotter och alla mina 5 akuta röntgen som var tvugna att göras för att utesluta både de ena och andra....


Röntgen svaren kom ganska fort med bra svar,eller var man ska säga allt såg fint ut vilket gjorde mig ännu mer förvirrad då både smärtan och förmågan att kunna gå,fortfarande var helt borta...Fick hasa mig dit jag skulle & kände mig väldigt handikappat på alla sätt (trots hälpen,man fick både från sjuksköterska & Danne)...Mamma kunde inte hålla sig borta länge utan kom så fort showen var kvar & sov också över för att tala med läkaren så fort som möjligt dagen efter...Läkaren dröjde med sin frånvaro långt in på dagen och mamma hade sovit fruktansvärt dåligt vilket inte gjorde saken mycket bättre....

Nu sitter jag här på sjukhuset,har sedan eftermiddag kväll kunnat gå med gåstol,så känner enorma framsteg men skulle bra gärna vilja veta vad hela spök kalaset handlade om....och om de e något man ska ränka med i "planeringen" från och med nu...

Vad jag gör uppe såhär tidigt vet jag inte riktigt,hade såååå mycket att tänka på inatt så jag hade svårt att somna,så när jag fick mitt trevliga morgon sms av en viss person,haha skojja bara gumman,e d inte du e d Jonathan eller Dannes trevliga prat i sömnen.kan inte bestämma vilket jag väljer riktigt..hehe...men uppe e ja i varjefall och svårt att somna om...Så God morgon på er...Ni får mer än gärna skriva svar tillbaka och fråga frågor om ni vill veta,skulle gärna vilja veta vilka läsare det är jag har...Bara ett kort inlägg anonymt om inte annat...Kram på er


Brist på Bilder på Daniels dator så tar jag en familje bild och hälsar med....God morgon!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

god morgon vår älskling!janne på väg till jobbet o jag vakna tidigt,ses snart kram mamma

2009-10-05 @ 07:42:58
Postat av: Anita T

Har nu läst hela din blogg och torkat mina tårar! Hoppas av hela mitt hjärta att allt fortsättningsvis går åt ett positivt håll. Du har en fantastiskt söt son och en lika gullig pappa till sonen. Fortsätt kämpa jag håller både fingra och tår för Er skull. Kramar!!

2009-10-05 @ 11:11:44
Postat av: Johanna - Sagas o Alvas mamma

jag vet faktiskt inte..fråga BVC, dom har ju svar på "allt" ;P

dom frågade mej om jag ville gå en mammagrupp med unga mammor men jag tackade nej, ser framför mig direkt vilken typ av mammor de e som går där=)

vart bor du?

2009-10-06 @ 09:38:29
URL: http://johannastwins.blogg.se/
Postat av: J

Har gått i din klass tidigare och halkade in på din blogg för att jag hört att du fått barn med Danne, vilket jag tyckte var en stor grej. Blev bestört när jag insåg att du (som jag) drabbats av denna fruktansvärda sjukdom. Jag kollar din blogg varje dag, tyvärr uppdaterar du inte så ofta.. Tycker att du är en stark tjej och beundrar att du är så positiv under din kamp. Önskar att jag hade din energi! Tänker på dig varje dag och önskar att jag kunde vara lika positiv som du. Lycka till med allt!

2009-10-06 @ 12:25:06
Postat av: Nathalie

Jag går in på din blogg varje dag och jag vill ge dig en stor styrkekram! Jag tror på dig du din kämpe.



Kram

2009-10-06 @ 13:01:29
Postat av: Tess

haha de va ju snarare jag som blev lite skraj av ditt sms! :D

Kom hem från de där jävla sjukhuset nu så går vi o gör stan/farsta/ditt hem osäkert!

Love you ;)

2009-10-06 @ 17:57:56
Postat av: Jossan

Missing you.. blev sugen på tårta när jag läste de, vi får ta och baka en oxå när vi ska ha våra SATC-träffar!

Ska försöka skicka iväg fler morgonsms så stäng av ljudet så du inte vaknar :P



(Jag hade tur, det blev inget märke på sätet!!) ;P

2009-10-06 @ 19:37:56
Postat av: Anonym

Jag tänker på dig Steffie! Kram Emmelie

2009-10-06 @ 22:36:56
Postat av: Alicia

Steffie, vet att vi inte känner varandra så bra men du ska veta att mina tankar finns hos dig!

Du är så otroligt stark och jag beundrar dig. Jonathan är jätte fin och han kommer bara att bli finare. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men, fortsätt kämpa! Du klarar dig igenom det här, och en dag så kommer det bara att finnas kvar i bakgrunden. Massa kärlek! // Alicia

2009-10-08 @ 00:59:25
URL: http://mrdudette.blogspot.com
Postat av: steffi

Har inte läst mina kommentarer så noga om jag ska vara ärlig,men skulle jätte gärna J veta om du fortfarande läser min blogg?? och skulle jätte gärna vilja prata mer privat med dig över email eller något,svara gärna så fort du ser de här..kram steffi

2009-10-30 @ 01:09:32
Postat av: Lisa Söderlind

Steffie jag måste bara säga att jag tycker du är grymt stark som orkar skriva så öppet om din hälsa och det du är med om. Beundrar dig enormt.

Du är en underbar tjej!

Tänker på dig!

Massa Kärlek/Familjen <3

2009-10-31 @ 00:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0