Hemskt....

Nu har jag varit på mina möten,de blir en till sista kur men den blir inte först nästa vecka på Onsdag.Det hade jag inte räknat med och jag som har två viktiga möten på torsdag den veckan,måste ringa och lämna återbud,jobbigt..

Annars gick första läkarsamtalet ganska bra.Jag tog mod till mig och skällde ut dom för att dom inte varnat mig för svullnaden och muskelsvagheten och dom bad om ursäkt och fick mig att börja gråta av alla fina komplimanger som dom gav...Det kändes verkligen konstigt nog som att dom faktiskt var uppriktigt ledsna över vad dom utsatt mig för, som om jag inte har nog med allt sa dom till och med.

Ett tag kände jag mig så liten där inne och efter ett tag märkte jag att jag stängde av,lyssnade inte ens på vad läkaren sa...Det är illa men de har tyvärr blivit min nya grej...Har allafall fått en remiss till en sjukgymnast nu,så de e väll dags att få krafter tillbaka..Sen så fick jag vaccinet mot svininflensan idag.Det gjorde så ont och Jonathan bara satt och log mot mig medans dom tog det...Det gjorde smärtan mindre....hehe...

Sen åt jag och mamma lunch på Karolinska.Mamma åt pannkakor och jag kyckling med ris.

Sen var det dags för mitt andra möte simulations mötet som det heter.Det är förberedande inför strålningen som jag ska börja med imorgon.Kan ni fatta??Vi har kommit så långt!!!!!Känns helt overkligt.NU ska jag berätta ganska ingående hur detta hemska möte går till,men innan de måste jag börja med att berätta när jag gjorde min mask,för det var del ett.

För ungefär en vecka sen hade jag en annan förberedelse inför strålningen nämligen att göra en ansiktsmask för fixering vid strålning.För att göra detta fick jag ligga på en brits med en liten vakuumkudde  under mitt huvud.Medans jag låg där på britsen berättade dom att själva masken tillverkas av varmformningsplast som värms upp i ett vattenbad tills masken blir mjuk och följsam.Därför skulle jag känna att de blir varmt och om de var alldeles för obehagligt skulle jag säga till.Det var väldigt bra att dom informerade om allt dom gjorde,det kändes väldigt proffisionellt.Efter avtorkning av överflödigt vatten formades masken efter mitt huvud.Sen klippte dom hål så jag kunde andas.Tiden för formning är ca. 30 sekunder innan masken blir för stel för att ändra så allt gick fort och enkelt.kändes som spa upplevelse ungefär.

Idag dock skulle jag läggas på en brits och sedan spännas fast av den fina ansiktsmasken som var formad efter mig och kom på när jag kände hur jag ströps av min egen mask att jag har ju svullnad så den passar inte längre.Dom fick ringa till dom som gör masken och han fick komma och värma upp den igen för att göra den större.Det gjorde så ont för den var så mycket för liten.Även när dom ändrat färdigt den kände jag andnöd.Ibland blir jag så sur på mig själv som ska vara så j*kla snäll hela tiden.Jag låg där och plågade mig själv istället för att säga till men tillslut stod jag inte ut längre,men det var efter en timma och en kvart i den där hemska masken!!!!!!!!!!!! Måste verkligen jobba på att bli elak eller kunna säga ifrån.Hoppas ett mirakel har hänt till imorgon kl nio då jag börjar min första strålning!!!

en Bild på masken,inte min dock (men den ser ut som min)


Nu ska jag se Desperate houswife,ha de bäst

Kommentarer
Postat av: Tant Tess

Älskling då, du behöver inte bli elak, gör bara som jag :D;D vi behöver träffas så fort jag får min spruta, och poff efter det kommer du aldrig ha problem att säga ifrån igen ;) <3

2009-11-04 @ 20:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0