Begravning & motivering

Igår var jag på begravning.Det var super fint & de kändes så himla påtagligt!!Fick verkligen en blick av himlen!!Linn var så älskad & dyrbar för våran församlig & de känns så otroligt konstigt att gå till kyrkan imorgon & inte mötas av hennes vackra,utstrålande leeende!!!

En begravning eller bara när någon dör så uppskatar man livet mkt mer!!Man blir påmind att livet inte är för alltid och att man måste tacka gud för varje dag som man får leva!!!

Jag tror att ja var lite mer emotionell för mig än för alla andra på begravningen pga min nära död upplevelse som cancern har gett mig!!Jag har haft döden så otroligt nära under ett helt år,sen försvann den helt plötsligt & drabbade någon annan.

När ja satt på begravningen så flögg tankarna iväg & de var svårt att inte tänka på "min egen begravning" den begravningen som inte blev av,den begravningen som blev uppskjuten.När jag började tänka på detta så kunde jag inte låta bli att ifrågasätta den tanken som alla tänker,varför???varför just Linn & varför inte ja??

Jag frågade Danne när ja kom hem,varför Linn dog och inte jag & han svarade:därför att Jonathan behöver dig!Han behöver sin mamma.

Han kanske har rätt.Fast de enda jag kunde tänka på var hur mkt liv Linn påverkade av sin existens & hur lite jag påverkar genom min??

Detta fick mig att vilja ändra mig,blev motiverad till att göra de Linn gjorde,beröra människor,vinna människor för Gud!!Jag vill gå klart min ledarskola utbildning och starta en egen cell,en egen tolva som ja kan vägleda & stödja igenom livets svåra stunder.Jag vill se min familj bli frälsta,jag vill se en rad vid min sida när den sista dagen är kommen!!Jag vill ha alla nära & kära vid min sida i himlen,den dagen vi dör!!

Så från & med nu ska jag leva & gå den väg Gud vill att jag ska gå & ja ska vara en ledare & vägleda andra!!Tack gud för Linn & för den förebild hon verkligen var!!Läs hennes blogg så förstår ni vad jag menar:http://linnfenerstrm.wblogg.se/




Hon levde för andra & inte för sin egen skull.
Vi kommer alltid att älska dig & hedra ditt minne!!För du var en ledare & en otrolig gudskvinna!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0