Feberfri?

Idag är det måndag och det märks,speciellt här på sjukhus.Sov dåligt inatt då jag fastnade för serien entourage så blev det sent för både mig och Danne.Gick och la oss runt tre,efter antibiotikan vid två var slut.

Klockan halv tio kom mamma hit för att lyssna på läkaren men redan vid åtta vaknade jag för dom kom och tog en massa blodprover och gav mig medeciner. Läkarna kom in och sa att dom inte tyckte det var en bra idé att sätta pickline nu när jag äntligen fått min första feberfria natt.Men jag vägrar ha den här picklinen en dag mer än tisdag för den strammar,gör ont och är allmänt otymplig.Hon sa att hon skulle disskutera det med infektionsläkaren,men jag kommer envisas tills jag får min vilja fram.Det är det enda som resulterar i något har jag lärt mig.

Efter en stund kom infektionsläkaren in och kollade hur jag mådde och sa att jag visst kommer att få sätta pickline imorgon och att han tycker att nu har jag fått en max dos av antibiotikan som borde täcka allt,så han vill prova att ta bort antibiotikan och se hur det utvecklas,så jag kommer ändå få vara kvar på sjukhuset under uppsyn några dagar till.Det blir nog som mamma trodde får komma hem till helgen.

Sen kom Sarkomläkaren in och berättade att förändringen dom hade sett håller sig inom strålområdet så det är ingen fara,den dödas också plus att pet röntgen visade inget aktivt fält överhuvudtaget där tumören sitter vilket betyder att tumören inte är aktiv och att den har fått stryk.Det här är bra nyheter,men svårt att ta in för just nu vill jag bara vara fri från cancer.Färdig strålad opererad och klar!!!!!

Ska snart strålas sen kommer mamma och Jonathan på besök.



kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0